Stämplad / av Catherine Atkins

"Läsken var iskall och god och jag lutade huvudet tillbaka och drack djupa klunkar. Sedan kände jag en arm runt midjan, en muskulös manskropp bakom mig, en plötslig intensiv lukt av tobak och svett. Mitt huvud drogs bakåt ännu mer, ett kallt föremål av metall trycktes mot halspulsådern, läskburken dunsade ner på asfalten och innehållet forsade ut. Jag kämpade emot instinktivt och flaxade med armarna, men sedan stelnade jag till när jag kände hur metallen trycktes hårdare mot huden. "Ja, du har en kniv mot strupen." Mannen lät alldeles lugn och det gjorde allt ännu otäckare. "Hör på nu. Gör som jag säger."

Jeff är en trettonårig, vältränad, idrottskille som är på väg till en basebollmatch med sin familj. Under knivhot blir han kidnappad på en rastplats och först tre år senare kommer han tillbaka till sin familj. Fast ändå inte - han vägrar prata om vad som hände under tiden han var bortrövad, men till sist kan han inte längre vara tyst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar